چشمه آب معدنی سورت فقط برای ایرانیان نیست!!!

آنجاکوب بانوی عکاسی که از کشور اسلونی به همراه همسر و دو فرزندش به سورت آمده، می‌گوید: از دور دورها آمدم برای بازدید و عکاسی از چشمه آب معدنی سورت.

خبرگزاری فارس: «سورت» با مسافرانی خیلی دور و خیلی نزدیک

به همراه خانواده اعم از همسر و دو فرزند از کشور اسلوانی به این منطقه سفر کردند، دست و پا شکسته می‌فهمانیم که قلعه سری هستیم او هم خودش را عکاس معرفی می‌کند، از کشور اسلونی در یک روز تابستان به همراه خانواده از راه خیلی خیلی دور.

می‌گوید از طریق مرز ترکمنستان وارد خاک ایران شده‌اند و قبل از سفر به سورت از بندر ترکمن بازدید کردند.

از زن و شوهر جوانی که می‌گویند عکاس هستند، می‌پرسم چگونه سورت را پیدا کردید، می‌گوید: منطقه سورت را از طریق جست‌وجو در اینترنت پیدا و با GPS این منطقه را مکان‌یابی کردیم.

از آنها می‌پرسیم آیا می‌دانستید که سورت در کدام استان قرار دارد، می‌گویند: نمی‌دانستیم در کدام استان است، فقط می‌دانیم نقطه‌ای است از ایران...

از این عکاس که از کشور اسلونی از راه خیلی دور به سورت آمده، می‌پرسم جایی را سراغ دارید که مانند این چشمه باشد، اینگونه پاسخ می‌دهد: این چشمه پس از چشمه آب شور طبیعی پاموکاله در کشور ترکیه از جاذبه‌های توریستی و طبیعی در جهان قلمداد می‌شود.

 

آنها شغل خود را عکاسی برای وب سایتی اعلام کردند که با سفر به کشورهای مختلف از مناظر طبیعی گزارش‌های تصویری تهیه می‌کنند.

این خانواده با یک دستگاه مینی‌بوس مسافرتی که تجهیزات و امکانات لازم را داشته به اقصی نقاط جهان سفر می‌کنند و شب نیز در این مینی‌بوس اقامت داشتند.

آنها با انتقاد از وضعیت نابسامان سورت خواستار پیگیری از سوی مسئولان شدند.

این دو گردشگر خارجی درباره امنیت در ایران می‌گویند: ایران یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا برای گردشگران است و ما در این مدت هیچ‌گونه ناامنی مشاهده نکردیم.

این زوج عکاس از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها به ویژه مازندرانی‌ها تقدیر کرده و گفتند: ایرانیان مردمانی مهمان‌نواز هستند و تنها مشکل ما در ارتباط‌گیری و آشنایی با فرهنگ و سنن ایرانیان، عدم آشنایی به زبان ایرانی یا انگلیسی است و به دلیل عدم آشنایی با زبان امکان ارتباط کلامی میسر نیست.

 

آنها مقصد بعدی خود را علم کوه مازندران و منطقه الموت بیان کردند.

در یک نیم روز تابستانی سورت مهمانان زیادی را به خود می‌بیند که می‌‌توان فهمید آنها بومی منطقه، استان و حتی ایرانی نیستند.

مسافران دیگری از راه خیلی خیلی دور آمده بودند از ارمنستان به همراه دو پسرشان آمده بودند، از او درباره سورت می‌پرسم، می‌گوید واقعا زیبا است اما رها شده...

از مشکلات و داشته‌های سورت می‌پرسم، می‌گوید: داشته‌های سورت زیبایی بکر و دست نخورده‌اش، چشمه‌های ترش و شورش با رنگ‌های قرمز و نارنجی است، اما نداشته‌هایش زیاد است، نداشتن راه دسترسی، حتی تابلوی راهنمای مسیر، نداشتن متولی، تخریب به سرعت این چشمه آب معدنی است.

روز به نیمه رسیده است، ولی مسافران در حال آمدن به سایت چشمه آب معدنی سورت هستند، اندکی به زیبایی‌های سورت خیره می‌شوند و با احساس خوشایند و ناخوشایند مختلف سورت را ترک می‌کنند.

منبع:هیات حضرت ابوالفضل(ع)قلعه سر


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : چهار شنبه 19 تير 1392برچسب:چشمه آب معدنی سورت فقط برای ایرانیان نیست!!!, | 1:25 | نویسنده : عاشق وطن |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.