وطنم قلعه سر چهاردانگه
دل بستن به دنیا،باوجودآن همه رنجهایی که از اومی بینی،نادانی است.امام علی(ع) 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وطنم قلعه سر چهاردانگه و آدرس vailek.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





چت باکس


پدر او خُوَیلد بن اسد و مادر او فاطمه دختر زائده است. تولّد حضرت خدیجه علیهاالسلام سال 68 پیش از هجرت است. ازدواج مبارک خدیجه با وجود مبارک و نازنین حضرت محمّد صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم هنگامی بود که 25 سال از عمر شریف پیامبر صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم و چهل سال از عمر حضرت خدیجه علیهاالسلام می‏ گذشت. او از لحاظ نسب از همه زنان پیغمبر صلی‏ الله‏ علیه‏ و‏آله‏ وسلم به پیغمبر نزدیک‏تر است. او در ماه رمضان سال دهم بعثت و اندکی پس از وفات حضرت ابوطالب درگذشت. پیغمبر او را در «حجون» دفن کرد و خود او را در قبر گذاشت.


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 28 تير 1392برچسب:زندگینامه, حضرت خدیجه,فاطمه, ] [ 3:25 ] [ عاشق وطن ]

بر خلاف بقیه اعضای بدن که با هرچه بیشتر فعالیت کردن و کار کشیدن ازآنها زودتر فرسوده شده و تحلیل می روند، مغز دنیای عجیبیست که هرچه کمتر قسمتهای مختلف آن را به کار بگیرند و یا  از قابلیت های آن استفاده کنید زودتر تحلیل رفته و کم حجم تر می شود...این موضوع در مورد افرادی که  سیگار و مشروبات الکلی مصرف می کنند و یا به هر دلیل شب بیداریهای مداوم و تغذیه نامناسب دارند و افکارشان به دور مسائل منفی و ناخوشایند بیشتر می گردد زودتر اتفاق می افتد...پس برای اینکه مغز شما دچار پیری زودرس نشود آن را هر روز بیش از پیش به کار بگیرید و از تواناییهای ادراکی و حسی و محاسباتی و آنالیزی آن هرچه بیشتر استفاده کنید.


برچسب‌ها:
[ جمعه 28 تير 1392برچسب:سن ,مغزشما, ] [ 2:55 ] [ عاشق وطن ]

کودک را به اتاق خوابش می‌برید. چراغ خوابش را روشن می‌کنید، کمی با هم حرف می‌زنید، کتاب می‌خوانید، به همه بهانه‌های کودک جواب می‌دهید، برایش آب می‌آورید. بالش‌اش را مرتب می‌کنید و بالاخره با کلنجار بسیار کودکتان می‌خوابد. هنوز مدت زیادی نگذشته است که در اتاق خودتان صدای پاهایش را می‌شنوید و در خواب و بیداری متوجه می‌شوید مثل همیشه او، خودش را به تخت خواب شما دعوت کرده است. آنقدر خسته هستید که نمی توانید واکنشی نشان بدهید و تا صبح کودکتان که پاهایش لای موهایتان فرورفته است را تحمل می‌کنید!


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ پنج شنبه 27 تير 1392برچسب:اتاق,خواب,کودک, ] [ 4:23 ] [ عاشق وطن ]

درسال های57تا61درمقطع ابتدایی درروستامشغول تحصیل بودیم.درزمستان برف های سنگینی می آمد.بعدازبارش برف وبعدازفراغت ازمدرسه باهمکلاسی ها برای بازی(خیزارون)1 قرار می گذاشتیم.

جلوی خانه ی آقایان«کربلایی محمد»و«آقاحسین»کنارمدرسه ی قدیمی روستاکه اکنون منزل مسکونی است،جمع می شدیم.ابتدامسیری برای سرخوردن روی برف،برای خود درست می کردیم.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ سه شنبه 25 تير 1392برچسب:کفش,روستا,برف بازی,قلعه سر,خیزارون,, ] [ 4:6 ] [ عاشق وطن ]

غلامعلی حداد عادل به نمایندگی از مقام معظم رهبری با حضور در بیمارستان شهدای تجریش، از استاد علی معلم دامغانی عیادت کرد.

به گزارش دامغان نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر؛ استاد علی معلم دامغانی، شاعر پیشکسوت انقلاب اسلامی، چهره ماندگار شعر و ادب فارسی و رئیس فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده است.

علی معلم دامغانی، شاعر نامدار انقلاب اسلامی و سراینده اثر معروف «رجعت سرخ ستاره» شامگاه جمعه پس از عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد که این عارضه چندان جدی نبود و این شاعر ۶۲ ساله همچنان از قدرت تکلم برخوردار است.

علی معلم متولد ۱۳۳۰ دامغان و چهره ماندگار عرصه شعر و ادب فارسی در سال ۱۳۸۰ است که در دیماه سال ۱۳۸۸ از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان رئیس فرهنگستان هنر انتخاب و مشغول به کار شد.

 


برچسب‌ها:
[ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:, ] [ 22:50 ] [ عاشق وطن ]

کلثوم خانم، سر جهازی خانم جان – مادر بزرگم- بود.

به نظافت خونه می رسید و من رو تر و خشک می کرد. برام لالایی می خوند، موهام رو شونه می زد و لباس می پوشوند. لاغر و استخوانی بود و دستهاش از وایتکس و کار زیاد زبر بود و انگشت هاش غلغلکم می اورد.

تپل و مرفه و لوس، روی شمد ولو می شدم و ریسه می رفتم و ریحان خانم به ترکی قربان صدقه ام می رفت. کودکی من، با چارقد سفید، گیس های بافته ی حنا گذاشته و شلیته وتنبان گلدارش و بوی نون قندی و دوا گلی که وقتی زمین می خوردم سر زانوهام می گذاشت گره خورده.

 

 

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ دو شنبه 24 تير 1392برچسب:ارزش آدمها,دفاع,هنرپیشه, ] [ 1:58 ] [ عاشق وطن ]

 

  1.  به کارهای مثبت و خوب فرزندتان (هر چند کوچک) توجه نشان دهید و از او قدردانی کنید تا انرژی اش بیشتر شود.
  2.  از طرح مسائل اختلاف برانگیز و درگیریهای لفظی و رفتاری با اعضای خانواده، جداً خودداری کنید.
  3. خطاها و اشتباهات فرزندتان را بزرگ نکنید و با احترام و آرامش او را به جبران آن خطا تشویق کنید.
  4. به احساسات درونی او (ترسها و نگرانیها و آرزوهایش...) احترام بگذارید و به درد و دلهای او توجه داشته باشید. گوش مهربان و شنوای شما او را آرام میکند و به او انرژی میدهد.
  5. از سرزنش و تحقیر فرزندتان پرهیزکنید چون انرژی او را می گیرد و او را به رفتار منفی تحریک می کند.
  6. از به کار بردن نسبتهای منفی (مثل تنبل، پررو، قدرنشناس، بینظم و...........) در مورد فرزندتان پرهیز کنید چون عواقب خوبی در پی ندارد! اصولاً نسبت منفی، فرد را وادار به تکرار رفتار منفی می کند.
  7. به جای گفتن بدیها و نابسامانیهای جامعه و خانواده، به رفتارهای خوب و اقدامات مثبت و فضاهای امیدبخش توجه کرده و آنها را برای یکدیگر بازگو کنید تا روحتان پراز شادی و نشاط شود.
  8. به تغذیه و استراحت و بهداشت و خواب فرزندتان توجه لازم داشته باشید.
  9. پدر و مادر موفق، ترسها و نگرانیهای خود را با خداوند مهربان در میان می گذارند و از دریای پرمهر او طلب آرامش و متانت و امید می کنند و با چهرهای پراز امید و اعتماد به موفقیت فرزندشان، با آنها روبه رو می شوند، تا آنها هم شاهد لطف و مهربانی الهی باشند.

برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:توصیه کلیدی , والدین,تربیت,فرزندان, ] [ 1:42 ] [ عاشق وطن ]

امام جمعه سمنان بر ضرورت توجه خانواده ها به ترويج حجاب تاكيد كرد
سمنان - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه سمنان حجاب و عفاف را حكم خدا و قرآن خواند و بر ضرورت توجه خانواده ها و جامعه بر حفظ و ترويج حجاب و عفاف در جامعه تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگارمرآت.حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد شاهچراغي در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته سمنان ماه رمضان را ماه تقوا دانسته و افزود:روزه ماه مبارک رمضان عامل تقوا  است.

به گفته وی اگر انسان در ماه رمضان از را روزه به تقوا برسد به همه برکات دنیا و آخرت رسیده است.

شاهچراغی اولین برکت تقوای کامل را ،عبور از مرز حیوانیت و رسیدن به مرز انسانیت دانست و افزود:روزه باید به گونه ای باشد که جلوی آتش گناه را بگیرد.

امام جمعه سمنان با اشاره به 21 تیر ماه روز عفاف و حجاب ،یکی از علل افزایش طلاق در جامعه را بی عفافی و بی حجابی عنوان کرد و گفت:مصلحت جامعه اقتضا می کند عفاف و حجاب در جامعه جلوه داشته باشد.
وي از خانواده ها خواست با تاكيد بر امر به معروف و نهي از منكر به اين امر مهم توجه اساسي داشته باشند و رسانه ها نيز در اين زمينه تاكيد كنند.
شاهچراغی شورای نگهبان را پاسدار آرای مردم و اسلام خواند، و افزود:شورای نگهبان نقش بزرگی در خلق حماسه سیاسی داشته است.
وي هجمه به شوراي نگهبان را ناشي از كار مهم و سنگين آن دانست و افزود : وظيفه شوراي نگهبان مختص انتخابات نيست بلكه در طول سال ادامه دارد و تطبيق مصوبات مجلس با شرع و قانوني اساسي از جمله اين وظايف است.
امام جمعه سمنان به حوادث اخير در كشور مصر اشاره كرد و گفت : دولت مصر با شعار مرگ بر آمريكا و اسرائيل روي كار آمد اما بد عمل نمود و سقوط كرد.
شاهچراغي با اشاره به همكاري دولت مصر با اسرائيل غاصب و تلاش وي براي شيعه هراسي و ايران هراسي در منطقه و قدرت دادن به سلفي ها گفت : وضعيت دولت مصر براي دولت هايي كه بد عمل كنند بايد عبرت باشد.
امام جمعه سمنان در ادامه با بيان اينكه صدا و سيما با پخش برنامه هاي متعدد موجب خالي شدن منابر در مساجد شده به روزه داران توصيه كرد در ماه مبارك رمضان مساجد را پر كنند.


برچسب‌ها:
[ یک شنبه 23 تير 1392برچسب:امام جمعه ,سمنان ,حجاب , ] [ 1:21 ] [ عاشق وطن ]


نجار پیری خود را برای بازنشسته شدن آماده میکرد تا اینکه یک روز او با صاحب کار خود موضوع را درمیان گذاشت.
پس از روزهای طولانی و کار کردن و زحمت کشیدن، حالا او به استراحت نیاز داشت و برای پیدا کردن زمان این استراحت میخواست تا او را از کار بازنشسته کنند.
صاحب کار او بسیار ناراحت شد و سعی کرد او را منصرف کند، اما نجار بر حرفش و تصمیمی که گرفته بود پافشاری کرد.
سرانجام صاحب کار درحالی که با تأسف با این درخواست موافقت میکرد، از او خواست تا به عنوان آخرین کار، ساخت خانه ای را به عهده بگیرد.

نجار در حالت رودربایستی، پذیرفت درحالیکه دلش چندان به این کار راضی نبود.
پذیرفتن ساخت این خانه برخلاف میل باطنی او صورت گرفته بود. برای همین به سرعت مواد اولیه نامرغوبی تهیه کرد و به سرعت و بی دقتی، به ساختن خانه مشغول شد و به زودی و به خاطر رسیدن به استراحت، کار را تمام کرد.
او صاحب کار را از اتمام کار باخبر کرد. صاحب کار برای دریافت کلید این آخرین کار به آنجا آمد.
زمان تحویل کلید، صاحب کار آن را به نجار بازگرداند و گفت: این خانه هدیه ایست از طرف من به تو به خاطر سالهای همکاری!
نجار، یکه خورد و بسیار شرمنده شد.
در واقع اگر او میدانست که خودش قرار است در این خانه ساکن شود، لوازم و مصالح بهتری برای ساخت آن بکار می برد و تمام مهارتی که در کار داشت برای ساخت آن بکار می برد. یعنی کار را به صورت دیگری پیش میبرد.
این داستان ماست.
ما زندگیمان را میسازیم. هر روز میگذرد. گاهی ما کمترین توجهی به آنچه که میسازیم نداریم، پس در اثر یک شوک و اتفاق غیرمترقبه میفهمیم که مجبوریم در همین ساخته ها زندگی کنیم.
اما اگر چنین تصوری داشته باشیم، تمام سعی خود را برای ایمن کردن شرایط زندگی خود میکنیم.
فرصت ها از دست می روند و گاهی بازسازی آنچه ساخته ایم، دیگر ممکن نیست.
شما نجار زندگی خود هستید و روزها، چکشی هستند که بر یک میخ از زندگی شما کوبیده میشود.
یک تخته در آن جای میگیرد و یک دیوار برپا میشود.
مراقب سلامتی خانه ای که برای زندگی خود می سازید باشید.


برچسب‌ها:
[ شنبه 22 تير 1392برچسب:نجار زندگی, ] [ 1:19 ] [ عاشق وطن ]

دورنمای انتظار
1.خوشبینی به آینده بشریت.
2. پیروزی نهایی صلاح و تقوا و صلح و عدالت و آزادی و صداقت بر زور و استكبار و ظلم و اختناق ودجل (دجالگری وفریب).
3. حكومت جهانی واحد.
4. آبادانی تمام زمین در حدی كه نقطه خراب و آباد ناشده باقی نماند.
5. بلوغ بشریت به خردمندی كامل و پیروی از فكر و ایدئولوژی و آزادی از اسارت شرایط طبیعی و اجتماعی و غرایز حیوانی.
6. حداكثر بهره­گیری از مواهب زمین.
7. برقراری مساوات كامل میان انسانها در امر ثروت.
8. منتفی شدن كامل مفاسد اخلاقی از قبیل زنا، ربا، شرب خمر، خیانت، دزدی، آدمكشی و خالی شدن روانها از عقده­ها و كینه­ها.
9. منتفی شدن جنگ و برقراری صلح و صفا و محبت و تعاون.
10. سازگاری انسان و طبیعت.

 


برچسب‌ها:
ادامه مطلب
[ جمعه 21 تير 1392برچسب:انتظار بزرگ, ] [ 4:36 ] [ عاشق وطن ]
صفحه قبل 1 ... 18 19 20 21 22 ... 27 صفحه بعد
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

اَلّلهُمَّ عَجِّل لِوَليِّكَ الفَرَج وَ العافِيَهِ وَ النَّصر امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) فرمودند: “ما در رعايت حال شما كوتاهى نمی كنيم و ياد شما را ازخاطر نبرده ايم ، كه اگر جز اين بود گرفتارى ها به شما روى مى آورد و دشمنان، شما را ريشه كن مى كردند . از خدا بترسيد و ما را پشتيبانى كنيد." به وبلاگ من خوش آمدید.ازنظرات ارزنده خود مارابی نصیب نگذارید.
آرشيو مطالب
ارديبهشت 1394
فروردين 1394
اسفند 1393 آذر 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392 آذر 1392 آبان 1392 مهر 1392 شهريور 1392 مرداد 1392 تير 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2353
بازدید ماه : 3908
بازدید کل : 72435
تعداد مطالب : 266
تعداد نظرات : 160
تعداد آنلاین : 1



Alternative content