یادواره ملی چهار هزار و 900 شهید فرهنگی با محوریت شهید شاخص محمود اخلاقی در سمنان

 معاون پرورشی وزیر آموزش و پرورش در این مراسم از ورود محتوای فرهنگی شهید و شهادت به برنامه های آموزشی دوره های ابتدایی و متوسطه تا سال آینده خبر داد.

 حمیدرضا کفاش با تشریح انتخاب سالانه شهدای شاخص فرهنگی گفت : احیاء فرهنگ ایثار با بهره گیری از آثار مستند شهدا و خاطرات بازماندگان دوران دفاع مقدس به صورت کاربردی، مستمر و در ایام مناسبتی در دستور کار واحدهای آموزشی قرار گرفته است.

 معاون فرهنگی و تبلیغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز از مولفه سازی شهیدان به عنوان راهبرد موفقیت در جنگ نرم نام برد و افزود : ولایت مداری شهدای شاخصی نظیر سردار اخلاقی، رمز ماندگاری شخصیت آنان در گروههای فرهیخته جامعه است.

سردار محمد علی آسودی از اجرای 2 برنامه فرهنگی سپاه پاسداران همزمان با ایام دهه فجر در دو استان خبر داد وافزود : جشنواره هنری کرمانشاه و کنگره شعر در فارس برای استمرار یاد و خاطره شهدای انقلاب برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج فرهنگیان کشور هم برنامه های فرهنگی تجلیل از مقام شهیدان و بازخوانی خاطرات و وصایای شهدا در مدارس را یاد آور شد و گفت : معرفی الگوهای ارزشی دفاع مقدس در بین معلمان و دانش آموزان تاثیرات مثبتی در افزایش روحیه مدافعان علمی سنگر انقلاب در دهه چهارم داشته است.

شعبانعلی رمضانیان افزود : هم اکنون بیش از 500 هزار معلم و فرهنگی عضو سازمان بسیج فرهنگیان کشور هستند.

در یادواره ملی چهار هزار و 900 شهید فرهنگی از کتاب روایت های آسمانی زندگینامه 15 سردار شهید فرهنگی و نرم افزار ویژه شهدا که توسط وزارت آموزش و پرورش تهیه شده و همچنین مستند فاخر خون بها تهیه شده در مرکز صدا و سیمای سمنان رونمایی شد.

حاج محمود اخلاقی از معلمان شهید و از فرماندهان نام آور دوران دفاع مقدس است که پس از بارها جانبازی در 8 سال جنگ تحمیلی،سرانجام در واپسین روزهای دفاع و در عملیات غرورآفرین مرصاد به درجه رفیع شهادت رسید.

در آیین یادواره شهدای فرهنگی از خانواده شهید محمود اخلاقی نیز تقدیر به عمل آمد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 10 بهمن 1392برچسب: شهدای فرهنگی, شهید محمود اخلاقی,سمنان, | 15:8 | نویسنده : عاشق وطن |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.