جوان 18ساله عمانی

این فیلم مربوط به یک جوان هجده ساله (۱۸)  عمانی است که جسدش بعد از سه (۳) ساعت از قبر به خاطر کالبد شکافی نبش قبر گردید. . این جوان زیبا که موهای سیاهی چون تاریکی شب داشت بعد از جنگ با رفقایش کشته شده و بعد از سه ساعت دفن از قبرش کشیده شد به این فکر که او به حالت اولی خود باقی خواهد بود ولی عذاب خداوند (ج) سخت است زیرا بعد از کشیدن جسد دیدند که جسدش کاملآ از شدت عذاب قبر تغیر نموده، موهایش سفید شده و رنگش سبز شده و کاملآ تغیر نموده بود، وقتی از خانواده اش در باره عملش پرسیدند گفتند نماز نمیخواند و به شنیدن موسیقی زیاد علاقه داشت.

 قرآن عظیم الشان میفرماید که عذاب خداوند (ج) بسیار سخت است

یَجْعَلُ الْوِلْدَانَ شِیبًا ﴿١٧﴾ (ترس و هراس آن) کودکان را پیر می‌سازد . سوره الزمر

 نخستین چیزیکه در روز قیامت از آن سوال میشویم نماز است. نماز ستون دین است.

  در حدیث آمده است که: "تارِکُ الصَّلوةِ لا یَکُونُ مِن اُمَّتی"؛ " کسی که نماز نخواند از امت من نیست." "مَحرُوماً مِنَ الجَنَّة"؛ " بهشت بر او حرام است." " مالُهُ حَرام، اَولادُهُ حَرام، طَعامُهُ حَرام، لِباسُهُ حَرام، شَرابُهُ حَرام، دابَّتُهُ حَرام، مُجالِسَتُهُ حَرام، وَالنَّظَرُ اِلی وَجهِهِ حَرام، سَلامُهُ حَرام، نَومٌ عَلی جَنبَیهِ حَرام، مُصاحِبَتُهُ حَرام"

 پیامبر (ص) در مورد دو شخصی خبر داد که در قبر عذاب میشوند یکی آنها سخن چین و دیگرش لباسش را از بولش محافظت نمیکرد زیرا سخن چین سبب دشمنی بین مردم میگردد اگر چه راستگو باشد و کسیکه نماز نمیخواند متوجه پاکی لباسش از بول نمیشود. بناء عذاب سخت برای بی نمازان داده شده است. کسیکه نماز نمیخواند با خداوند (ج) صحبت نمیکند زیرا نماز خواندن سخن گفتن با خداوند (ج) است و کسیکه در تمام عمر با خداوند (ج) سخن نگوید، در حقیقت با خداوند (ج) دشمنی میکند و در وقت مردن خداوند (ج) بر او قهر میکند و عذاب قبر به سبب غضب خداوند (ج) بر انسان میباشد.

 خواهران و برادران مسلمان!

 او یک جوان ۱۸ ساله بود ولی بعد از سه ساعت دفن موهایش سفید شده و حتی نظر کردن به رخسارش وحشتناک است.خداوند متعال (ج) او را عفو نماید.

 شما میدانید تکرار سخن و شنیدن الفاظ ناجایز بالاخره به قلب انتقال میشود

(اذا تکررالکلام علی اللسان استقرفی القلب) هر گاه سخن در زبان زیاد تکرار شود در قلب مینشیند.

 توبه کنیم قبل از اینکه در لابراتوار قبر تجزیه شویم. بیائید قبل از اینکه عین الیقین به مشاهده چشمان دوزخ و عذاب را ببینیم به (علم الیقین) با علم و فهم عذاب خداوند (ج) را بدانیم و از عذابش به خوده خداوند (ج) پناه ببریم.خدایا (ج) ما از عذاب قبر به خودت پناه میبریم.

  جزای بی نمازان:

 بی نماز مکن که بد کار است *** که خالق از بی نماز بی زار است

 به اساس ارشادات قرآنی اكثریت دوزخیان بعد از كافران ومشرکان بی نمازان اند ، قرآن کریم میفرماید:

 فِی جَنَّاتٍ یَتَسَاءَلُونَ ﴿٤٠﴾ عَنِ الْمُجْرِمِینَ ﴿٤١﴾ مَا سَلَكَكُمْ فِی سَقَرَ ﴿٤٢﴾ قَالُوا لَمْ نَكُ مِنَ الْمُصَلِّینَ ﴿٤٣﴾

در باغهای بهشت (از دوزخیان) می‌پرسند. (۴۰) از بزهکاران و گناهکاران (می‌پرسند). (۴۱) چه چیزهائی شما را به دوزخ کشانده است و بدان انداخته است؟ (۴۲) می‌گویند: (در جهان) از زمره‌ی نمازگزاران نبوده‌ایم. (۴۳)

 

درین آیت شریف بیان شده است که از مجرمان پرسیده میشود که چی چیز شما را در دوزخ انداخت، درجواب آنان میگویند که ما از جملهء نماز خوانان نبودیم .

 چهارده جزای بی نمازان:

  سه جزا در روز قیامت برای انسان بی نماز وكسانیكه درنماز كاهلی وسستی میكنند ونماز را قصدا ترك مینمایند ازطرف خداوند (جل جلاله) چهارده جزا مقرر شده است

 ۱.پنج جزا در دنیا:

 از زنده گی وی بركت برداشته میشود.

نور از چهره اش برداشته میشود.

از هیچ عملی برایش اجر داده نمیشود.

هر قدر دعا نماید دعایش قبول نمیگردد.

دعای بنده گان نیك نیز در حق او قبول نمیشود.

 ۲.سه جزا هنگام مرگ:

 

بی نماز با ذلت وخواری قبض روح میگردد.

بی نماز گرسنه میمیرد.

به وقت مرگ چنان تشنه میشود كه اگر تمام دریا های دنیا را بنوشد تشنگی اش از بین نمیرود.

 ۳.سه جزا بعد از مرگ درمیان قبر:

 قبر بی نماز چنان تنگ میشود كه استخوان های پهلو هایش بهم میچسپد.

آتش درقبر بی نماز شعله ور میشود.

ماری بروی مسلط میگردد تا او را در هروقت نماز عذا ب کند،

 ۴.سه جزا در روز قیامت:

 حساب اعمال او به سختی كرفته خواهد شد.

حق تعالى بر او به قهر وغضب خواهد بود.

بی نماز ذلیل شده در جهنم داخل خواهد شد.

  کلام آخر: دوستان پس بیایم عبرت بگیریم قبل اینکه جهنم رو به چشم خودمون ببینیم اگه سستی و کاهلی در نمازهایمون کردیم حتما قضای نمازهامون رو به جا بیاریم و توبه کنیم. و همانا خداوند بسیار بخشنده و مهربان تر از چیزی هست که ما فکرش رو بکنیم. و سعی کنیم تا می توانیم در نماز هایمان آرامش و خشوع و خضوع داشته باشیم.و نماز هایمان را بدون عذر در مسجد بخوانیم . مگر این چند صباح دنیا چقدر ارزش دارد که خدای نکرده نماز هایمان را قضا کنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: مطالب کوتاه اخلاقي ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 6 خرداد 1393برچسب:جوان18ساله عمانی, | 21:10 | نویسنده : عاشق وطن |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.