عبدوس ادامه داد: بیش از 95 درصد آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع شهرستان سهوی و منشأ انسانی دارد و در اثر بی مبالاتی و بی توجهی صورت می‌گیرد.

وی می‌گوید‌: آتش سوزی پدیده‌ای اجتناب ناپذیر است که در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد، اما فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی به عموم جامعه یکی از بهترین سرمایه‌ها در کنار تجهیزات و امکانات است. 

 

وي همچنين گفت: جنگل‌ها و مراتع سرمایه‌های ملی است و در صورتی که آسیبی ببینند 40 سال زمان می‌برد تا به شکل طبیعی خود برگردند. پس دقت کنیم با یک لحظه سهل‌انگاری موجب سوختن و نابودی و انهدام این منابع خدادادی نشویم، چرا باید جنگل‌های زیبا و محدود ما، طعمه زبانه‌های این مهمان ناخوانده شود و آتش، حیات همه درختان، گیاهان، جانوران و حتی انسان‌های حاضر در آن را تهدید کند.

 

عبدوس  از احتمال وقوع آتش سوزی در جنگلها و مراتع شهرستان در ماههای آینده و لزوم آمادگی برای مقابله با این پدیده با توجه به گرمای شدید خبر داد.

 

شدت و میزان خسارت حريق در عرصه های منابع طبیعی تحت تاثيرکشف حریق، زمان وقوع، فاصله كانوني، مواد خشك موجود، اقليم منطقه، آمادگي و آموزش و تجهيزات می باشد.

 

عبدوس از مشارکت و حضور به موقع و فعال اهالی روستای فولادمحله و شورای اسلامی آن بر اساس تفاهم نامه منعقده تشکر و قدردانی نمود.


نظرات شما عزیزان:

سید علی
ساعت12:54---13 مرداد 1392
نعره ی هیچ شیری خانه چوبی را خراب نمی کند. من از سکوت موریانه ها میترسم.

سلام

ایمیل شما همان قبلیه.اگه مطلبی داشتم به ایمیلت بفرستم؟
پاسخ:سیدعلی عزیزسلام ایمیلم تغییری نکرد.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 13 مرداد 1392برچسب:حریق,مراتع,فولادمحله, | 5:54 | نویسنده : عاشق وطن |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.